Chcesz przejść z innego biura rachunkowego do nas? Sprawdź jakich dokumentów potrzebujemy od Twojej poprzedniej księgowej… 🙂
Chcesz przenieść się z innego biura rachunkowego? DAJEMY RABAT! Za pierwszy miesiąc zapłacisz tylko 1 zł netto + pomoc przy przenosinach za 0 zł -> Skontaktuj się z nami!
UWAGA! Pamiętaj, że Twoje poprzednie biuro rachunkowe ma obowiązek przechowywania wszystkich poniższych dokumentów i musi wydać je na Twoje polecenie. Jeżeli brakuje Ci jakichkolwiek dokumentów – skontaktuj się z nami.
Rodzaj potrzebnych dokumentów do prawidłowego i pełnego przejęcia księgowości w trakcie trwania roku podatkowego (roku obrachunkowego = roku obrotowego) zależy od formy prawnej Państwa firmy. Poniżej przedstawiamy szczegóły dla każdego rodzaju działalności gospodarczej.
UWAGA! Jeśli Twoje poprzednie biuro rachunkowe korzystało z programu księgowego firmy: RAKS SQL, Comarch XL, Symfonia, enova365 – poproś o wygenerowanie bazy danych z ich programu. Do rozpoczęcia współpracy z naszym biurem wystarczy przesłanie tej bazy (dzięki temu proces przenosin przebiegnie szybciej).
PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ (SPÓŁKI, FUNDACJE)
– umowa spółki + polityka rachunkowości z planem kont
– bilans początkowy
– tabele amortyzacyjna + ewidencja środków trwałych
– komplet złożonych deklaracji VAT + VAT UE + PIT-4 + PIT-11 (lub inne jeśli były składane)
– rejestr zakupu oraz sprzedaży, który jest do rozliczenia w następnych okresach rozliczeniowych (czyli faktury sprzedaży/zakupu)
– pełne sprawozdanie z tabelą podatkową (różnice między wynikiem podatkowym a bilansowym)
– wykaz uzgodnionych sald z kontrahentami (załącznik do bilansu)
– złożony formularz CIT za ostatni rok obrotowy (w przypadku prowadzenia działalności dłużej niż rok – wymagamy CITów za 5 ostatnich lat)– bilans zamknięcia na dzień zakończenia współpracy
– zestawienie analitycznych zapisów na kontach wynikowych i bilansowych
– wydruki z księgi za poszczególne zamknięte okresy rozliczeniowe tj. dziennik + obroty i salda
SPRAWY KADROWE:
– akta osobowe (o ile istnieją)
– karty wynagrodzeń
– baza płatnika lub papierowe wersje złożonych deklaracji
– kopie deklaracji ZUA/ZWUA
KPIR (KSIĄŻKA PRZYCHODÓW I ROZCHODÓW) / RYCZAŁT – JEDNOOSOBOWE DZIAŁALNOŚCI
– wydruki z KPiR z całego okresu rozliczanego przez dane biuro rachunkowe,
– rejestry VAT zakupów i sprzedaży,
– wszelkie ewidencje: środków trwałych, wyposażenia, przebiegu pojazdu,
– deklaracje rozliczeniowe ZUS,
– deklaracje podatkowe (np. VAT-7, VAT-7K) oraz potwierdzenia ich wysłania,
– struktury JPK wraz potwierdzeniem wysyłki,
– dokumentację związaną z kadrami i płacami,
– faktury, rachunki, wyciągi bankowe, potwierdzenia zapłaty należności, umowy,
– wszystkie inne dokumenty przekazane do biura rachunkowego
PRZENOSINY – KROK PO KROKU:
- Wypowiedz umowę dla obecnego biura rachunkowego
Pamiętaj żeby sprawdzić z jakim okresem wypowiedzenia możesz ją wypowiedzieć. Czasami proces przenosin może potrwać do 30 dni. - Podpisz umowę z naszym biurem rachunkowym BlackGroup.pl
Po podpisaniu umowy pomagamy w zdobyciu dokumentów od poprzedniego biura rachunkowego i całym procesie przenosin za 0 zł. - Zaktualizuj swój wpis w CEIDG
Jeśli nie wiesz co konkretnie i gdzie zmienić – pomożemy za darmo! - Odbierz dokumenty od poprzedniego biura rachunkowego.
UWAGA! Twoje poprzednie biuro rachunkowe powinno sporządzić protokół odbioru, w którym potwierdzą oni m.in., że dokumentacja jest kompletna. Następnie wszystkie uzyskane dokumenty należy przekazać do naszego biura.